Skip to navigation Menu

Februari 2019 / Praktijkervaringen met contentmarketing en bloggen

Hoe gaan we de interactie aan met bestaande klanten? Hoe verkrijgen we nieuwe leads? Hoe zorgen we ervoor dat meer organisaties ons gaan kennen? Allemaal vragen die je jezelf vast ook wel eens stelt. Om die reden besloten we vorig jaar om twee keer per maand te gaan bloggen. Wat onze ervaringen zijn?

Hoe gaan we de interactie aan met bestaande klanten? Hoe verkrijgen we nieuwe leads? Hoe zorgen we ervoor dat meer organisaties ons gaan kennen? Allemaal vragen die je jezelf vast ook wel eens stelt. Om die reden besloten we vorig jaar om twee keer per maand te gaan bloggen. Wat onze ervaringen zijn?

We gaan (even) stoppen met bloggen

Deze mededeling hakt er misschien in, maar doen we, omdat we ervan houden transparant te zijn. Of het stoppen voor langere tijd is daar gaan we de komende periode over in beraad. Een belangrijke reden dat we dit doen is om te kunnen focussen op het werk en de vele migratieprojecten die we bij onze klanten aan het uitvoeren zijn. Dat is het positieve nieuws, de agenda’s zitten vol met werk. Maar wat zijn nu onze ervaringen en leermomenten met contentmarketing en bloggen?

Opvallen is uitdagender dan we dachten

Hoe spring je eruit, val je op en kom je bij nieuwe klanten in beeld? Steeds vaker kregen we het gevoel dat zoveel bedrijven met bloggen en contentmarketing bezig zijn dat het voor veel ondernemers uitdagend geworden is om echt op te vallen. Worden we wel gelezen en klopt de gekozen strategie nog wel? Daarom willen we jou graag twee vragen stellen:

  • Wat zou SorsIT kunnen doen om het klantcontact te verbeteren?
  • Wat zijn jouw praktijkervaringen met contentmarketing en bloggen?

Op basis van deze feedback kunnen we elkaar misschien wel versterken.

Nieuwe klanten verkrijgen moet anders

Zomaar geld uitgeven aan contentmarketing en e-mailnieuwsbrieven doet geen enkele ondernemer. Uiteindelijk gaat het erom dat geïnvesteerd marketinggeld ook nieuwe klanten oplevert, ook bij ons. Gelukkig zijn we blij met de positieve reacties van onze bestaande klanten, maar zien we (nog) geen conversie vanuit de blogs naar nieuwe klanten. Daarom denken we dat het beter is om onze marketing euro’s bijvoorbeeld eerst goed te gaan besteden aan het opbouwen van een groter LinkedIn netwerk en het zoeken van mensen en bedrijven die onze ambassadeur willen zijn. Zo werken we bijvoorbeeld steeds nauwer samen met sales- en marketingafdelingen van Oracle en kunnen we van elkaars kennis en expertise gebruik maken om bij nog meer nieuwe klanten in beeld te komen. Dus de afweging of je zelf je verhaal moet vertellen of het vooral moet laten vertellen.

Doe waar je goed in bent

Tijd kan je maar één keer goed uitgeven en tijd is schaars. We kunnen het beter uitgeven aan het helpen bij grote aanbestedingen, het transformeren van IT organisaties naar de cloud en het maken van Proof Of Concepts. Dat is waar wij goed in zijn en misschien iets minder goed in marketing. Het leermoment was dat de factor tijd, om een goede rode draad is de content te houden, nagenoeg altijd een uitdaging was. Dus even geen blogs meer over te dure schijnveiligheid van database back-ups of onnodig hoge licentiekosten.

Eens met deze beslissing?

Reacties stellen we enorm op prijs. Blogs zijn wat ons betreft lang niet altijd om te zenden, maar juist ook om van te leren. Bijvoorbeeld om met goede feedback nog betere beslissingen te kunnen nemen.

Hartelijk dank alvast!